Pages

Wednesday, March 24, 2010

"Sambil Menyelam Terminum Air Masin"- Episod 1

Alhamdulilah Syukur Ke Hadrat Ilahi...........
Hari ini Tuhan telah beri sedikit kudrat dan tenaga untuk aku...menaip serba sedikit pengalaman aku and geng di Pulau Tioman...Actually aku baru je elok dari demam, 2 hari aku cuti beb..klinik kat uma aku Dr ni poyo aku minta 2 hari cuti sakit dia bagi 1 hari jek...dia x tau ke yg aku masih lagi mabuk kategori "Mabuk Laut Perubahan Angin Tioman Menerjah Arus Pulang di Saat Aku Ku Pulang Ke Kuantan" untuk maklum kengkawan yg suke sangat baca blog aku kemudian kutuk aku di saat aku tersedak-sedak selepas menyuap suapan nasi pertama...aku sangat2lah mengucapkan jutaan terima kasih sebab 1st sekali comfirm aku dapat Pahala Percuma sebab korang kutuk aku tanpa keredhaan aku hahahahha... 2nd bagus gak korang selalu buka blog aku sebab setiap kali korang buka blog aku ada SEN/RM yang akan aku terima dari Syarikat Pengiklanan Blog (Nufnang) yg akan terus masuk ke akaun Nufnang so...aku ucapkan jutaan terima kasih kepada korang sebab korang peminat setia aku...tanpa korang sapelah seniman agung .......


Untuk makluman kengkawan yg dah tengok foto-foto hapening, vogue, macho, cun lagi meriah kita org kat Tioman tu sebenarnya adalah hari2 terakhir kita orang selepas selesai Program Merakyatkan Seni / Mesra Rakyat....4 hari kita orang kat sana memang kita org keje bersungguh2...kalo x caya tengok foto2 di bawah ni.....


Tengoklah dunia bape banyak ikan aku siang....gilelah sampai tahap tercucuk-cucuk duri ikan tu di jari jemari aku yng tulus dan mulus itu....huhuhu...lepas tu barulah dtg 2-4 org membantu interframe sama2 menolong....siang ikan yang berdozen2 tu....untuk kenduri rakyat malamnya..
antara mereka yg turut serta gotong royong ini adalah mereka2 sepertimana foto di bawah...



Paling kiri sekali yg sedang membasuh bakul tu Pakcik (bukan nama sebenar) kemudian yg comel tu Wife Tok Penghulu Tioman, baju kuning tu Cikgu Lan (sukarelawan JKKN Pahang) dan mcm Koboi Balok Jln Beserah tu Funny...yg x berapa funny hehehhe.....

lihatlah...betapa beriya2nya kami bergotong royong si Funny goreng ikan aku plak tengah parut kelapa dengan mesin kelapa Tok Penghulu Tioman...yg dibelinya di Rompin disaat laut bergelora...dan ketika itu juga ombak besar menerjah dan akhirnya Tok Penghulu berjaya membawa mesin kelapa ke tioman...begitulah serba sedikit sejarah mesin kelapa tok penghulu mukim tioman.....


ni pulak sebelah malam nya berguni2 cili kering kami potong dari x hujan hinggalah sehujan lebat...dari pedih di jari jemari hinggalah pedih ke mata... dari ketawa beria-ia hinggalah mengalir air mata di saat biji cili yg dipotong tidak semena-mena terbang ke dalam mata...azabnya hanya Tuhan saja yang tahu...x caya ko tanya Yo (Norul) / suami dia sebab x silap aku mata dia org penah termasuk cili boh ketika menumbuk sambal nak wat sambal belacan hahhaha...(ikut suka koranglah nak caya ke tak...ada aku kisah....).

Mata akupun dah pedih mengadap pc ni...tilam pun dah memanggil2...aku rasa setakat ni saja dulu kisah aku.... "Sambil Menyelam Terminum Air Masin"- Episod 1....Esok senang2 aku continue cerita aku ni k.lah Adios Amigos...Good Nite & Selamat Malam...ZzzZZzzZzZz.....

No comments:

Post a Comment

E-Dymium

Alhamdulilah ramai sudah berjaya dengan program E-Dymium anda bila lagi hanya RM 425.00 anda akan dapat sutas rantai Dymium berharga RM 275.00 serta merta selepas bertaftar dan pulangan RM 23,000.00 dlm tempoh setahun tanpa berbuat apa2,Amat selamat dan ada pelangan

Sangat Mudah,Adil,dan saya sudah mendapat segala Keperluan yang diiginkan

Berumur 27 tahun
-Sudah mendapat Wang 7 angka tanpa berbuat apa2?
Mustahil? TIDAK ada yang Mustahil dengan DYMIUM

Kelebihan
-Tidak Mewajibkan Mencari Ahli untuk mendapat Pulangan
(23,000.00)Setahun dan secara berperingkat.
-Tetapi Jika Mencari Pelanggan Pulangan juga berlebihan (pilihan di tangan anda)



Dijamin selamat dengan adanya

-Syarikat Berdaftar di Sektor Kerajaan
( Akta Jualan Lansung 1993 )
-Laman Web Yang Sah
Click!!