Pages

Thursday, March 25, 2010

"Sambil Menyelam Terminum Air Masin"- Episod 3





Untuk pengetahuan kengkawan sekalian aku sangatlah teruja gile bile dapat bertugas di Tioman mana xnya sambil menjalankan tugas boleh gak gi jalan2 menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan...punyalah teruja gile sampai2 saja di Pangkalan Ferry Tanjung Gemok, Rompin aku terus posing ngan kengkawan ambil gambar...
kita org ke sana menaiki Ferry Quek's Services memang kueklah sangatkan...sebelum menaiki ferry mcam2 problem berlaku antaranya ialah......berlakunya pertengkaran antara Hj Mustafa (Pengarah RTM Pahang) dengan pegawal tiket Taman Laut...mana xnya..sebelum menaiki ferry kami diwajibkan membeli tiket ke Taman laut Tioman walaupun x pegi...ada ke patut...memang x patut oleh sebabkan perkara tersebut berlakulah pertengkaran kecil antara pengawal tiket disitu dengan Hj Mus...kita org memang x ambil pot langsung tapi kita org memang dah stanby kalo berlaku pergaduhan besar hehehhe...


pelbagai isu kami perbincangkan sehinggalah ke perbincangan mabuk laut...hahahhaha... untuk makluman kengkawan aku x penah lagi mabuk laut pergi ke tioman dah 3 kali aku kesana x penah lagi aku mabuk so tanpa disedari aku telah bercakap besar yang berbunyinya begini "Kalo korang nak tau aku dengan laut ni dah sebati...aku tak akan mabuk punya"...kenagkuhan aku bertambah bile masuk saja ferry aku mula offer kengkawan yg x biasa dengan omabak laut supaya makan pil2 tahan muntah yg telah disediakan oleh Azlinda...tapi sorang pun x mau hehehe...disebabkan kata2 tersebut...Tuhan telah menunjukkan kekuasaannya...ibarat disumpah oleh laut 15 minit selepas aku duduk dalam ferry perut aku mula rasa mual mana xnya ferry kali ini perjalanannya tidak seperti sebelum2 ni ombak laut yang tinggi serta dengan angin kencang campur pulak hujan lebat membuatkan keadaan ferry terumbang-ambing dan sesekali ferry dihempas ombak laut yang tinggi lebih kurang 3-4 kaki tingginya...oleh sebab keadaan tersebut membuatkan aku muntah-muntah dalam ferry hinggalah sampai ke Pulau Tioman...sedar x sedar dalam temph lebih kurang 2jam 45 minit aku langsung x dapat rehat sebab sepanjang perjalanan aku asyik muntah saja...sehingga terdetik dalam hati aku taubat dah aku nak datang tioman...pedih dan terseksanya aku ketika itu mengalah isteri aku yg sedang menagndung hehhee,,,lihat beberapa pic di saat aku menahan sakit perut mabuk2 dan muntah2.....






Itulah sebahagian foto aku dlm ferry menahan sakit pening, mabuk dan muntah-muntah..Alhamdulilah sewaktu aku terseksa datang En Sam membantu aku x sangka plak dia ni pandai mengurut dengan membaca beberapa potong ayat sambil mengurut2 belakang aku..aku terus sedikit demi sedikit beransur pulih...dan rasa mual muntah tadi pun hilang waktu aku rasa sangat bersyukur tapi kepala aku still melayang-layang sebab pening2 lalat dalam kepala otak aku x hilang lagi huhuhu....

sebenarnya masih banyak lagi benda aku nak cer tapi jam pun dah kul 12.30 mlm eloklah aku tido esok nak sambung keje plak beb k.lah...kite jumpa next episod plak k...by....ZZZZZZZZZZZzzzZZz....

No comments:

Post a Comment

E-Dymium

Alhamdulilah ramai sudah berjaya dengan program E-Dymium anda bila lagi hanya RM 425.00 anda akan dapat sutas rantai Dymium berharga RM 275.00 serta merta selepas bertaftar dan pulangan RM 23,000.00 dlm tempoh setahun tanpa berbuat apa2,Amat selamat dan ada pelangan

Sangat Mudah,Adil,dan saya sudah mendapat segala Keperluan yang diiginkan

Berumur 27 tahun
-Sudah mendapat Wang 7 angka tanpa berbuat apa2?
Mustahil? TIDAK ada yang Mustahil dengan DYMIUM

Kelebihan
-Tidak Mewajibkan Mencari Ahli untuk mendapat Pulangan
(23,000.00)Setahun dan secara berperingkat.
-Tetapi Jika Mencari Pelanggan Pulangan juga berlebihan (pilihan di tangan anda)



Dijamin selamat dengan adanya

-Syarikat Berdaftar di Sektor Kerajaan
( Akta Jualan Lansung 1993 )
-Laman Web Yang Sah
Click!!