Pages

Wednesday, March 10, 2010

Sifoo & Safoo , Aku & Ilmu



Ini adalah hasil karya Agung Merapu aku hahahha...orang tua-tua kata belajar sikit2 lama2 pandailah hehehe...mula-mula memang susah sekarang kacang jek...huhuhu...tapi yg aku dok letih sekarang ni ramai plak nak belajo ngan aku..masalahnya..aku xlah expert sangat lagi ngan menatang yg bernama Photoshop ni..bebulan gak aku belajor sendiri beb bergurukan tutorial kat menantang bernama Internet ni..


Sifoo & Safuu Photoshop CS4
Aku tersangatlah berterima kasih kepada Ahmad Syahrul Basri sepupu aku yg kaki yang leh aku anggap sifoo aku yg mula2 buat aku sakit jiwa tengok hasil2 karya art beliau..hingga berjaya mencabar kewibawaan aku hinggalah aku bertekad dengan memegang azam "Kalo Dia Boleh Nak Pulak Aku tak Boleh..1 Malaysia Boleh Ma..." dan akhirnya Alhamdulilah..pandailah sikit...ibarat kata kalo Ilmu itu seluas laut aku adalah dapat 2-3 titik ilmu laut air masin tu...


Dekat 2 bulan gak aku belajar menatang ni..tapi aku masih tahap amaturele..yg buat aku bengkok kepala ni kengkawan aku ni sanggup beli software semua..tapi nak suruh aku ajor dia hari ni kemudian esok petang dia nak dia terus pandai..gile ape?..

Aku dah bagi guideline korang explorelah sendiri..aku ni belajor ngan Ahmad Syahrul tu sehari jek..then dia bagi guideline kat aku..aku belajar sendiri beb...baca tutorial, tengok contoh2 tutorial yg di ajar sampai lah aku pandai skit..kalo x faham baru aku call sifoo aku tu... Foto sebelah kanan ni Ahmad Syahrul Sifoo Phothoshop aku

Untuk kengkawan yang baru2 nak berjinak ngan Adobe Photoshop CS4 then x tau langsung nak buat..aku ajar korang buka web www.sifoo.com kat situ mcm tutorial di leh ajar..xpun cari jek kat youtube..siap ada video praktikal untuk korang study dan buat sama2 ngan cikgu kat video tu mengajor...gi kat youtube search : adobe photoshop tutorial.


Sifoo & Safuu Blogger
Aku puji usaha Abang Ipar aku (Nur Muhammad Hj.Mohd Rajoli) ...dia pun gile gak bile dapat tau aku buat blog...yg bestnya dia ni aku ajar sehari jek..lepas tu dia explore sendiri gilelah...sekarang ni hebat lebih kurang aku jek hhehehe..mana x nya aku ni ada 1 je..blog...dia sekarang ni dah ada 2 blog sendiri...blog pertama dia buat business dan satu blog lagi dia buka untuk cer pasal family dia...aku tabik ngan atas usaha dia...




Hah atas ni abang ipar aku ngan anak dia..comelkan..Like Son Like Father...huhuhu...


Inilah Wan Mohd Shafiq...Machokan..tapi dah yg empunya..(hubungan khusus)..huhuhu

Sifoo yg mengajar aku buat blog dengan lebaih mantap dan segar ialah Wan Shafiq/Wan Djembe dialah yg banyak buang masa/buang kredit mengajor aku sampai 2-3 pagi mengadap komputer. Alhamdulilah hari ni aku explore sendiri...bile aku tak tau aku call je dia..tapi kalo dia tak tau dia plak call aku hehehe....



Sifoo & Safuu Editing Video
Sifoo yg mengajar aku editing video ni plak Encik Mozaid ..dia ni mula2 cam x nak ajar aku sebab takut aku potong line job dia hahahha...aku mula2 curi2 belajar sewaktu dia buat editing lepas tu tanpa pengetahuan dia aku beli software editing video aku buat video aku sendiri..last2 kantoi..tapi dia ok jek..lepas tu dialah mengajar aku dari mula edit hinggalah sampai burn dvd Alhamdulilah sampai sekarang aku guna ilmu yg dia bagi dan sekarang aku explore sehabis2 explore hinggalah ke hari ini....aku buat business aku sendiri hahahha...

Hah yg comel sebelah nilah En Mozaid/Yoep..dia ni selalu wat show ngan Salih Yaakob...huhu..lawak gak dia ni...hhehhehe

No comments:

Post a Comment

E-Dymium

Alhamdulilah ramai sudah berjaya dengan program E-Dymium anda bila lagi hanya RM 425.00 anda akan dapat sutas rantai Dymium berharga RM 275.00 serta merta selepas bertaftar dan pulangan RM 23,000.00 dlm tempoh setahun tanpa berbuat apa2,Amat selamat dan ada pelangan

Sangat Mudah,Adil,dan saya sudah mendapat segala Keperluan yang diiginkan

Berumur 27 tahun
-Sudah mendapat Wang 7 angka tanpa berbuat apa2?
Mustahil? TIDAK ada yang Mustahil dengan DYMIUM

Kelebihan
-Tidak Mewajibkan Mencari Ahli untuk mendapat Pulangan
(23,000.00)Setahun dan secara berperingkat.
-Tetapi Jika Mencari Pelanggan Pulangan juga berlebihan (pilihan di tangan anda)



Dijamin selamat dengan adanya

-Syarikat Berdaftar di Sektor Kerajaan
( Akta Jualan Lansung 1993 )
-Laman Web Yang Sah
Click!!